Każdy przedsiębiorca zobowiązany jest do prowadzenia księgowości. Obowiązek ten wynika z konieczności ewidencjonowania zdarzeń zachodzących w firmie.
Jedną z bardziej skomplikowanych form prowadzenia księgowości jest pełna ewidencja księgowa, czyli prowadzenie ksiąg rachunkowych. Czy opłaca się prowadzić pełną księgowość firmy?
Pełna księgowość jest korzystną formą ewidencji, ponieważ właściwie prowadzona przedstawia rzeczywisty obraz sytuacji finansowej prowadzonej działalności. Warto podkreślić, że ta forma księgowości umożliwia kontrolę biznesu oraz podejmowanie korzystnych rozwiązań rozwijających biznes bez ryzyka utraty płynności finansowej.
Zalety pełnej księgowości:
– szczegółowe dane dotyczące wszystkich przepływów pieniędzy oraz każdej zaistniałej transakcji;
– uzyskanie obrazku kondycji finansowej przedsiębiorstwa;
– łatwiejszy sposób wyceny majątku przedsiębiorstwa;
– możliwość uzyskania informacji dotyczących środków jaki dysponuje podmiot w danym miesiącu;
– możliwość monitorowania zachodzących zmian w firmie;
– uzyskanie informacji umożliwiających rozwój konkretnych segmentów przedsiębiorstwa;
Wypełnianie obowiązku prowadzenia pełnej księgowości wymaga posiadania wiedzy z zakresu obowiązujących przepisów. Warto skorzystać z pomocy specjalistów, którzy bezpiecznie dopełnią formalności we właściwych terminach.